Інформація для клієнтів


Запит на транспортування вантажу


Типи вантажного автотранспорту

Тент, напівпричіп

Найбільш поширений тип вантажного автотранспорту. Придатний для перевезень більшості видів вантажів (включаючи ADR).

Завантаження: зверху, збоку та ззаду.

Вантажопідйомність: 20-25 тон

Місткість: 22-32 європалети

Корисний об’єм: від 60-96 м.куб.

Габаритні розміри:
Довжина: 12,5…13,6 м
Ширина: 2,45..2,50 м
Висота: 2,45….2,75 м

Напівпричіп без тенту дозволяє використовувати його як відкриту площадку з висотою бортів від 35 до 50см

Тентований напівпричіп типу "jumbo"

Напівпричіп з більшою місткістю вантажного відсіку за рахунок спеціального «Г» образної підлоги та зменшеного діаметру коліс. Напівпричепи «Jumbo» зазвичай мають двостулкові задні двері, а не рідко і вантажний ліфт. У напівпричепа може бути тентована платформа або повністю жорсткий кузов

Вантажопідйомність: до 20 тон

Місткість: 33 європалети

Корисний об’єм: від 96-125 м.куб.

Габаритні розміри:
Довжина: 13,8 м
Ширина: 2,45 м
Висота: 2,45….3,00 м

Тент-автопоїзд

Автосцепка (автопоїзд) складається з однакових або різних по вантажопідйомності автомобіля та причепа. Такі автомобілі дозволяють перевозити по дорогам загального призначення значні (до 120м3) об’єми вантажів без спеціальних дозволів, а також завантаження-розвантаження автомобіля та причепа можливо проводити одночасно. Не придатні для перевезення довгомірних товарів.

Вантажопідйомність: 16-20 тон

Місткість: 33 європалети

Корисний об’єм: від 100-120 м.куб.

Габаритні розміри автосцепки 110м3:
внутрішні тягач: 7,1м * 2,45м * 2,95м
внутрішні напівпричіп: 8,0м * 2,45м * 3,0м

Габаритні розміри автосцепки 120м3:
внутрішні тягач: 8,0м * 2,45м * 2,95м
внутрішні напівпричіп: 8,0м * 2,45м * 3,0м

Напівпричіп-холодильник (рефріжератор)

Рефріжераторні фургони використовують в тих випадках, коли транспортування та тимчасове зберігання вантажу має відбуватися з підтриманням необхідного рівня вологи та спеціального температурного режиму: від +25С до -25С, через це вартість експлуатації на 20-30% вище стандартних умов.

Вантажопідйомність: від 12 до 22 тон

Місткість: 33 європалети

Корисний об’єм: від 60-92 м.куб.

Габаритні розміри:
Довжина: 12,5…13,6 м
Ширина: 2,45…2,50 м
Висота: 2,45…2,70 м

Ізотерм

Призначений для перевезення продуктів харчування. Може утримувати відповідну температуру довгий час (10-20 годин), але не має власного холодильного агрегату. Буває напівпричіп, автосцепка та одиночний.

Вантажопідйомність: від 3 до 25 тон

Корисний об’єм: від 32 до 92 м.куб.

Габаритні розміри:
Довжина: 12,5…13,6 м
Ширина: 2,45…2,50 м
Висота: 2,45…2,70 м

Відкрита бортова платформа

Можливість перевезення різногабаритних вантажів, які витримують вплив різноманітних погодних умов.

Вантажопідйомність: 3-25 тон

Відкрита платформа

Можливість перевезення різногабаритних вантажів, які витримують вплив різноманітних погодних умов. Також може використовуватися для перевезення негабаритного обладнання.

Вантажопідйомність: 15-20 тон

Платформа для перевезення негабаритних вантажів

Використовується для перевезення нагабаритних вантажів автомобільним транспортом. Вантажопідйомність таких платформ може досягати 83 тон, спеціальна конструкція таких платформ дозволяє перевозити високі вантажі, а так звані телескопічні платформи дозволяють розкладати причеп в довжину до 29 метрів, що дозволяє перевозити довгомірні товари.

Контейнеровоз

Такий напівпричіп використовується для перевезення контейнерів, як правило, по магістральним дорогам. Спеціальний пристрій для кріплення дозволяє надійно зафіксувати контейнер. Контейнеровоз можливо використовувати для перевезення як контейнерів, так і для любого вантажу, що підходить для фіксування на платформі (бетоні блоки, перекриття, будівельні конструкції, негабаритні вантажі)

Вантажопідйомність: 20-30 тон

Лісовоз

Використовується для перевезення вантажів, стійких до погодних умов та зовнішнього впливу, в основному для перевезення лісу.

Вантажопідйомність: до 25 тон

Автоцистерна

Напівпричепи-цистерни використовують для перевезення різноманітних наливних вантажів (горючих та харчових). Крім того існує окремий тип цистерн, які використовують для сипучих вантажів (цемент, зерно, мука, мінеральний порошок, різноманітні корми).

Вантажопідйомність: від 12 до 25 тон

Об’єм: 6-40 м.куб.

Автовоз

Цей вид транспортних засобів розрахований на одночасне перевезення 6-12 автомобілів. Уявляє собою одно-дворівневу платформу, на яку розміщують автомобілі. По типу автомобілів, що транспортуються, автовози на техніку для легкових та вантажних автомобілів. Для перевезення легкових автомобілів використовують дворівневі автовози, а для перевезення вантажних – однорівневі. Можуть бути обладнані бортами та тентом, що захищає техніку від пошкоджень гравієм там піском під час перевезення.

Вантажопідйомність: 20-25 тон

Місткість: залежить від довжини причепа, в середньому 6-12 автомобілів.

Мікроавтобус

Використовується для перевезення вантажів малого об’єму та ваги. Переваги: низька собівартість перевезень, швидкість доставки.

Вантажопідйомність: 1-3 тон

Об’єм: 3-10 м.куб.

Зерновоз

Використовується для перевезення зернових культур.

Вантажопідйомність: 12-22 тон

Самоскид

Спецтехніка, яка використовується для перевезення сипучих вантажів будівельного, промислового та сільськогосподарського використання. При цьому самоскиди будівельного та промислового використання найчастіше відрізняються способом вивантаження. Будівельні самоскиди розвантажуються назад, а сільськогосподарські – вбік або на три сторони

Вантажопідйомність: 12-22 тон


Типи та габарити контейнерів

Технічна характеристика універсальних контейнерів згідно ДСТУ 18477-79
3-х тонний контейнер типу УК-3

Маса брутто - 3 т
Маса вантажу - 2,4 т
Маса тари - 0,6 т
Внутрішня корисна вантажність - 5,16 куб

Розміри зовнішні:
Довжина - 2100 мм
Ширина - 1325 мм
Висота - 2400 мм

Розміри внутрішні:
Довжина - 1930 мм
Ширина - 1225 мм
Висота - 2128 мм

Розміри дверного пройому:
Ширина - 1950 мм
Висота - 2100 мм

5 тонний контейнер типу УК-5

Маса брутто - 5 т
Маса вантажу - 3,9 т
Маса тари - 1,1 т
Внутрішня корисна вантажність - 10,4 куб

Розміри зовнішні:
Довжина - 2650 мм
Ширина - 2100 мм
Висота - 2400 мм

Розміри внутрішні:
Довжина - 25150 мм
Ширина - 1950 мм
Висота - 2128 мм

Розміри дверного пройому:
Ширина - 1950 мм
Висота - 2100 мм

20 футовий стандартний контейнер типу 1СС

Маса брутто - 24 т
Маса вантажу - 21,75 т
Маса тари - 2,25 т
Внутрішня корисна вантажність - 32,7 куб
Євро-палетів одним слоєм - 11 шт

Розміри зовнішні:
Довжина - 6058 мм
Ширина - 2438 мм
Висота - 2591 мм

Розміри внутрішні:
Довжина - 5867 мм
Ширина - 2330 мм
Висота - 2350 мм

Розміри дверного пройому:
Ширина - 2286 мм
Висота - 2261 мм

40 футовий контейнер типу 1АА

Маса брутто - 30,48 т
Маса вантажу - 26,58 т
Маса тари - 3,9 т
Внутрішня корисна вантажність - 66,7 куб
Євро-палетів одним слоєм - 23 шт

Розміри зовнішні:
Довжина - 12192 мм
Ширина - 2438 мм
Висота - 2438 мм

Розміри внутрішні:
Довжина - 11988 мм
Ширина - 2330 мм
Висота - 2350 мм

Розміри дверного пройому:
Ширина - 2286 мм
Висота - 2261 мм

40 футовий контейнер high cube

Маса брутто - 30,48 т
Маса вантажу - 26,58 т
Маса тари - 3,9 т
Внутрішня корисна вантажність - 76,4 куб
Євро-палетів одним слоєм - 23 шт

Розміри зовнішні:
Довжина - 12192 мм
Ширина - 2438 мм
Висота - 2895 мм

Розміри внутрішні:
Довжина - 12022 мм
Ширина - 2352 мм
Висота - 2700 мм

Розміри дверного пройому:
Ширина - 2340 мм
Висота - 2585 мм


Таблиця маркування вантажів

Крихке. Обережно
Берегти від сонячних променів
Берегти від вологи
Берегти від випромінювання
Обмеження температури
Швидкопсувний вантаж
Герметична упаковка, розкривати упаковку забороняється
Забороняється використовувати гаки при піднятті вантажу
Вказує на місце, де слід розташувати канати, або ланцюги при підйомі вантажу
Вказує на місця, в яких неможна застосовувати візок для підйому вантажу
Вказує правильне вертикальне положення вантажу
Вказує на центр тяжкості, якщо він не співпадає з геометричним центром вантажу
Тропічна упаковка
На вантаж при транспортуванні, зберіганні забороняється класти інші вантажі
Піднімати потрібно безпосередньо за вантаж, а не за упаковку
Відкривати тут
Захищати від радіоактивних джерел
Не котити
Можливість штабелювання обмежена
Указує на місце, в якому можна затискати вантаж
Не затискати вантаж
Вказує на обмеження по кількості шарів в штабелі
Вилкові навантажувачі не використовувати
Вантаж не токсичний
Увага, токсичний вантаж

Автомобільні коди України та світу

Автомобільні коди України
Номерні знаки українських автомашин мають номер з п'яти цифр, серію з двох букв, шифр регіону з двох цифр та зображення державного прапору.

Республіка Крим   
АК   01
Вінницька область   
АВ   02
Волинська область   
АС   03
Дніпропетровська обл.   
АЕ   04
Донецька область   
АН   05
Житомирська область   
АМ   06
Закарпатська область   
АО   07
Запорізська область   
АР   08
Івано-Франківська обл.   
АТ   09
Київська область   
АІ   10
м. Київ   
АА   11
Кіровоградська область   
ВА   12
Луганська область   
ВВ   13
Львівська область   
ВС   14
Миколаївська область   
ВЕ   15
Одеська область   
ВН   16
Полтавська область   
ВІ   17
Рівненська область   
ВК   18
Сумська область   
ВМ   19
Тернопільська область   
ВО   20
Харківська область   
АХ   21
Херсонська область   
ВТ   22
Хмельницька область   
ВХ   23
Черкаська область   
СА   24
Чернігівська область   
СВ   25
Чернівецька область   
СЕ   26
м. Севастополь   
СН   27

Автомобільні коди Росії

Республіка Адигея   
01
Республіка Башкортостан   
02
Республіка Бурятія   
03
Республіка Алтай   
04
Республіка Дагестан   
05
Республіка Інгушетія   
06
Кабардіно-Балкарська Республіка   
07
Республіка Калмикія   
08
Республіка Карачаево-Черкесія   
09
Республіка Карелія   
10
Республіка Комі   
11
Республіка Марій Ел   
12
Республіка Мордовія   
13
Республіка Саха (Якутія)   
14
Республіка Північна Осетія-Аланія   
15
Республіка Татарстан   
16
Республіка Тіва   
17
Удмуртська Республіка   
18
Республіка Хакасія   
19
Чуваська Республіка   
21
Алтайський край   
22
Краснодарський край   
93
23
Красноярський край   
24
Приморський край   
25
Ставропольський край   
26
Хабаровський край   
27
Амурська область   
28
Архангельська область   
29
Астраханська область   
30
Белгородська область   
31
Брянська область   
32
Володимирська область   
33
Волгоградська область   
34
Вологодська область   
35
Вороніжська область   
36
Іванівська область   
37
Іркутська область   
38
Калінінградська область   
39
Калузька область   
40
Камчатська область   
41
Кемеровська область   
42
Кіровська область   
43
Костромська область   
44
Курганська область   
45
Курська область   
46
Ленінградська область   
47
Ліпецька область   
48
Магаданська область   
49
Московська область   
90
50
Мурманська область   
51
Ніжегородська область   
52
Новгородська область   
53
Новосибірська область   
54
Омська область   
55
Оренбурзька область   
56
Орловська область   
57
Пензенська область   
58
Пермський край   
59
Псковська область   
60
Ростовська область   
61
Рязанська область   
62
Самарська область   
63
Саратовська область   
64
Сахалінська область   
65
Свердловська область   
96
66
Смоленська область   
67
Тамбовська область   
68
Тверська область   
69
Томська область   
70
Тульська область   
71
Тюменська область   
72
Ульянівська область   
73
Челябинська область   
74
Читинська область   
75
Ярославська область   
76
м. Санкт-Петербург   
78
Єврейська автономна область   
79
Агінський Бурятський авт. округ   
80
Комі-Пермяцький автономний округ   
81
Корякський автономний округ   
82
Нінецький автономний округ   
83
Таймирський (Долгано-Нінецький) автономний округ   
84
Усть-Ординський Бурятський автономний округ   
85
Ханти-Мансійський автономний округ   
86
Чукотський автономний округ   
87
Евенкійський автономний округ   
88
Ямало-Нінецький автономний округ   
89
Чеченська Республіка   
95
м. Москва   
97
77
99

Автомобільні коди Білорусі

Брестська область   
1
Вітебська область   
2
Гомельська область   
3
Гродненська область   
4
Мінська область   
5
Могилевська область   
6
м. Мінськ   
7

Автомобільні коди світу

Австрія   
A
Албанія   
AL
Австралія   
AUS
Азербайджан   
AZ
Бельгія   
B
Болгарія   
BG
Боснія і Герцеговина   
BIH
Білорусь   
BY
Канада   
CDN
Швейцарія   
CH
Кіпр   
CY
Чехія   
CZ
Германія   
D
Данія   
DK
Іспанія   
E
Естонія   
EST
Єгипет   
ET
Франція   
F
Фінляндія   
FIN
Великобританія   
GB
Грузія   
GE
Греція   
GR
Венгрія   
H
Хорватія   
HR
Італія   
I
Ізраїль   
IL
Ірландія   
IRL
Японія   
J
Киргизстан   
KS
Казахстан   
KZ
Люксембург   
L
Литва   
LT
Латвія   
LV
Молдова   
MD
Македонія   
MK
Норвегія   
N
Нідерланди   
NL
Нова Зеландія   
NZ
Португалія   
P
Польща   
PL
Руминія   
RO
Росія   
RUS
Швеція   
S
Сербія і Чорногорія   
SCG
Словакія   
SK
Словенія   
SLO
Таджикістан   
TJ
Туркменістан   
TM
Турція   
TR
Україна   
UA
Об'єднані Штати   
USA
Узбекистан   
UZB


Інкотермс 2010 (Incoterms 2010) – це міжнародні правила, визнані урядовими органами, юридичними компаніями і комерсантами по всьому світу як тлумачення найбільш застосовних в міжнародній торгівлі термінів.

EXW (EX Works (... named place) Франко завод (... назва місця)
Термін "Франко завод" означає, що продавець вважається таким, що виконав свої обов'язки з постачання, коли він надасть товар у розпорядження покупця на своєму підприємстві чи в іншому названому місці (наприклад: на заводі, фабриці, складі тощо). Продавець не відповідає за завантаження товару на транспортний засіб, а також за митне очищення товару для експорту.

FCA (Free Carrier (... named place) Франко перевізник (... назва місця)
Термін "франко-перевізник" означає, що продавець доставить товар, який пройшов митне очищення, зазначеному покупцем перевізнику до названого місця. Слід зазначити, що вибір місця постачання вплине на зобов'язання по завантаженню і розвантаженню товару на даному місці. Якщо поставка здійснюється в приміщенні продавця, то продавець несе відповідальність за відвантаження. Якщо ж постачання здійснюється в інше місце, продавець за відвантаження товару відповідальності не несе. Даний термін може бути використаний під час перевезення будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.

FAS (Free Alongside Ship (... named port of shipment) Франко вздовж борту судна (... назва порту відвантаження)
Термін "франко вздовж борту судна" означає, що продавець виконав постачання, коли товар розміщений уздовж борта судна на причалі або на ліхтерах у зазначеному порту відвантаження. Це означає, що з цього моменту усі витрати й ризики втрати чи пошкодження товару повинен нести покупець. За умовами терміна FAS на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту (на відміну від умов попередніх видань "Інкотермс" – обов'язок по митному очищенню для експорту покладався на покупця). Однак, якщо сторони бажають, щоб покупець узяв на себе обов'язки з митного очищення товару для експорту, то це повинно бути чітко обговорене у відповідному доповненні до договору купівлі-продажу.

FOB (Free On Board (... named port of shipment) Франко борт (... назва порту відвантаження)
Термін "Франко борт" означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна в названому порту відвантаження. Це означає, що з цього моменту усі витрати й ризики втрати чи пошкодження товару повинен нести покупець. За умовами терміна FOB на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися тільки під час перевезення товару морським або внутрішнім водним транспортом. Якщо сторони не збираються поставити товар через поручні судна, слід застосовувати термін FCA.

CFR Cost and Freight (... named port of destination) Вартість і фрахт (... назва порту призначення)
Термін "вартість і фрахт" означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження. За умовами терміна CFR на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися тільки під час перевезення товару морським або внутрішнім водним транспортом.

CIF (Cost, Insurance and Freight (... named port of destination) Вартість, страхування і фрахт (... назва порту призначення)
Термін "вартість, страхування та фрахт" означає, що продавець виконав постачання, коли товар перейшов через поручні судна в порту відвантаження. Продавець зобов'язаний оплатити витрати і фрахт, необхідні для доставки товару в зазначений порт призначення, але ризик втрати або ушкодження товару, як і будь-які додаткові витрати, що виникають після відвантаження товару, переходять із продавця на покупця. За умовами терміна CIF на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися тільки під час перевезення товару морським або внутрішнім водним транспортом. Якщо сторони не збираються поставити товар через поручні судна, слід застосовувати термін CIP.

CIP (Carriage and Insurance Paid Тo (... named place of destination) Фрахт/перевезення та страхування оплачені до (... назва місця призначення)
Термін "фрахт/перевезення та страхування оплачені до" означає, що продавець доставить товар названому їм перевізнику. Крім цього, продавець зобов'язаний оплатити витрати, пов'язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. Це означає, що покупець бере на себе всі ризики і будь-які додаткові витрати після доставки таким чином товару. Однак, за умовами CIP на продавця також покладається обов'язок по забезпеченню страхування від ризиків втрати й ушкодження товару під час перевезення на користь покупця. Отже, продавець укладає договір страхування й оплачує страхові внески. Покупець повинен брати до уваги, що відповідно до умов терміна CIP від продавця потрібно забезпечення страхування з мінімальним покриттям. За умовами терміна CІР на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися під час перевезення товару будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.

CPT (Carriage Paid To (... named place of destination) Фрахт/перевезення оплачені до (... назва місця призначення)
Термін "фрахт/перевезення оплачено до" означає, що продавець доставить товар названому їм перевізнику. Крім цього, продавець зобов'язаний оплатити витрати, пов'язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. Це означає, що покупець бере на себе всі ризики втрати чи пошкодження товару, як і інші витрати після передачі товару перевізнику. За умовами терміна СРТ на продавця покладається обов'язок по митному очищенню товару для експорту. Даний термін може застосовуватися під час перевезення товару будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.

DAT (Delivered At Terminal (... named terminal of destination) Постачання на терміналі (... назва терміналу)
Термін "поставка на терміналі" (новий термін, введений в Інкотермс 2010) означає, що продавець виконав своє зобов'язання по постачанню, коли він надав покупцеві товар, розвантажений з транспортного засобу в узгодженому терміналі зазначеного місця призначення. Під терміналом розуміється будь-яке місце, в т.ч. авіа/авто/залізничний карго термінал, причал, склад тощо. Продавець несе всі ризики по доставці товару і його розвантаженні на терміналі. Продавець не зобов'язаний виконувати митні формальності або сплачувати імпортні мита при ввезенні товару. Даний термін може застосовуватися при поставках будь-яким видом транспорту.

DAP (Delivered At Piont (... named point of destination) Постачання в пункті (... назва пункту)
Термін "поставка в пункті" (новий термін, введений в Інкотермс 2010) означає, що продавець виконав своє зобов'язання по постачанню, коли він надав покупцеві товар, готовий до розвантаження з транспортного засобу, що прибув в узгоджене місце призначення. Продавець несе всі ризики, пов'язані з доставкою товару в узгоджене місце призначення. Продавець не зобов'язаний виконувати митні формальності або сплачувати імпортні мита при ввезенні товару. Даний термін може застосовуватися при поставках будь-яким видом транспорту.

DDP (Delivered Duty Paid (... named place of destination) Постачання з оплатою мита (... назва місця призначення)
Термін "поставка зі сплатою мита" означає, що продавець надасть товар, що пройшов митне очищення і не був розвантажений із прибулого транспортного засобу у розпорядження покупця в названому місці призначення. Продавець зобов'язаний нести усі витрати і ризики, пов'язані з транспортуванням товару, включаючи (де це буде потрібно) будь-які збори для імпорту в країну призначення (під словом "мито" тут розуміється відповідальність і ризики за проведення митного очищення, а також за оплату митних формальностей, митних мит, податків і інших зборів). У той час як термін EXW покладає на продавця мінімальні обов'язки, термін DDP припускає максимальні обов'язки продавця. Даний термін не може застосовуватися, якщо продавець прямо чи побічно не може забезпечити одержання імпортної ліцензії. Якщо сторони погодилися про виключення з зобов'язань продавця деяких з витрат, що підлягають оплаті при імпорті (таких, як податок на додану вартість – ПДВ), це повинно бути чітко визначене в контракті купівлі-продажу.

16 вересня 2010 р. Міжнародна торгова палата - Всесвітня організація бізнесу (International Chamber of Commerce, ICC) оголосила про випуск нової редакції Правил тлумачення міжнародних торгових термінів Інкотермс 2010 (International Commercial Terms, Incoterms 2010). З 1 січня 2011 р. нові правила вступили в силу. (Раніше широке застосування в міжнародних торгових операціях і на практиці отримали версії Інкотермс 1990 і Інкотермс 2000.)

Інкотермс 2010 визнаний на території Російської Федерації торговим звичаєм. Це означає, що сторони можуть домовитися про будь умови поставки, і це не обов'язково повинні бути умови Інкотермс. У такому разі необхідна стаття контракту, в якій докладно описуються умови поставки.

У той же час, якщо в контракті зроблене посилання на конкретні базисні умови поставки Інкотермс-2010, то ці умови набувають юридичну силу, і їх дотримання стає обов'язковим для сторін.

    Під базисними умовами поставки Інкотермс 2010 розуміються такі умови, які визначають:

  • місце і момент передачі товару
  • розподіл обов'язків сторін з перевезення, страхування, виконання вантажно-розвантажувальних робіт
  • перехід ризику випадкової загибелі при пошкодженні товару
  • розподіл обов'язків сторін по одержанню експортних та імпортних ліцензій
  • порядок сповіщення покупця про поставку товару та надання йому транспортних документів

Слід зазначити, що Інкотермс не визначаються питання переходу права власності, так як Міжнародна комісія Всесвітньої організації бізнесу не вироблений загальний підхід до вирішення цієї проблеми. У зв'язку з цим сторонам необхідно дуже детально і однозначно визначати відповідні умови у тексті договору.

    Всі умови поставки Інкотермс розбиті на чотири категорії - Е, F, С, і D.

  • Категорія "Е" - місце відправлення (Departure). Базисні умови передбачають мінімальні зобов'язання продавця по поставці товарів. Продавець повинен передати товар покупцю на своєму підприємстві чи в іншому визначеному договором місці, після чого всі ризики і подальші витрати несе покупець.
  • Категорія "F" - основне перевезення не оплачено (Main Carriage Unpaid). Базисні умови передбачають, що продавець повинен доставити товар для перевезення відповідно до вимог покупця, після чого всі ризики переходять до покупця. Продавець повинен за свій рахунок одержати експортну ліцензію (якщо це необхідно) і виконати всі митні формальності для вивозу товару.
  • Категорія "С" - основне перевезення оплачено (Main Carriage Paid). По базисним умовам цієї групи ризик загибелі чи псування товару переходить від продавця до покупця раніше, ніж виробляється доставка даного товару. В обов'язки продавця входить ув'язнення за свій рахунок договір перевезення товару, а також митне оформлення товару для вивозу.
  • Категорія "D" - доставка (Arrival). Базисні умови означають, що продавець відповідає за прибуття товару в узгоджене місце чи пункт призначення на кордоні чи то всередині країни імпорту. Продавець зобов'язаний нести всі ризики і витрати по доставці товарів до цього місця.

    Інкотермс 2010 поділяє базисні умови постачання, що входять у всі чотири перераховані вище категорії, на два класу:

  • доставка будь-яким видом транспорту (водним, повітряним, залізничним, автомобільним) - EXW, FCA, СРТ, СІР, DAP, DAT і DDP
  • доставка виключно водним видом транспорту (морським та/або річковим) - FAS, FOB, CFR і CIF

На підставі перелічених базисних умов поставки, зазначених у зовнішньоторговельному контракті, можна істотно скоротити невизначеність при інтерпретації умов поставки в різних країнах, а також розрахувати контрактну цепу товару, визначити обов'язки продавця та покупця за поданням оплаті комерційних документів і розподілити ризик втрати або пошкодження товару між сторонами.

Диференціація транспортних витрат

Обов’язки продавця та покупця

Вплив умов поставки на митну вартість товару
Схема визначення митної вартості в залежності від умов поставки згідно ІНКОТЕРМС 2010 при ІМПОРТІ товарів в Україну
Схема визначення митної вартості в залежності від умов поставки згідно ІНКОТЕРМС 2010 при ЕКСПОРТІ товарів з України